A SNOWFLAKE FELL AND IT FELT LIKE A KISS...


Dagens I-landsproblem: Ska duscha, men vattnet är lite för varmt. Vrider en halv millimeter och vattnet blir lite för kallt, vrider tillbaka lite och återigen är det för varmt. Det är fullständigt omöjligt att manöverera in den perfekta temperaturen. Frustration är bara förnamnet.

Dagens lycka:
Flera timmar av kvalitetstid med Helena. Jag blir alltid så glad av att prata med henne och det händer alldeles för sällan.

Dagens chock: Hade glömt bort att jag bytt hårfärg, fick i ögonvrån syn på mig själv i spegeln och blev livrädd.

Dagens önskemål: Handikappanpassat boende, en hiss som kan ta mig upp och ner från tredje våningen samt en rullator. Jag kan knappt röra mig.

Dagens bristande logik: Hur kan det komma sig att jag, som sådär mellan tummen och pekfingret dricker kanske nio koppar kaffe om dagen är så katastrofalt och hopplöst dålig på att brygga kaffe? Enligt alla logiska resonemang borde jag vara något av en världsmästare i kaffebryggande, men nej. Det blir på sin höjd bra en gång av 20.

Dagens "favorit i repris" (Incidenten inträffade egentligen på nyårsafton): Står i en milslång toalettkö. Två tjejer står och pratar med varandra, på spanska, ja eller franska (Nej, jag hör inte skillnad. Det var iallafall inte Svenska och inte heller tyska). Jag förstår inte ett ord, men får liksom en känsla av att de pratar om mig, och efter någon minut uppfattar jag något jag känner igen mitt i obegriplighets-smeten, nämligen "Amy Winehouse". De studerar mig uppifrån och ner. Nickar mot varandra och upprepar: "Amy Winehouse."

lovEE/ joss

Kommentarer
Postat av: amila

hahaha hatar det där med duschen, har samma prob. :/

2012-01-05 @ 08:58:36
URL: http://frokenpositiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0