ALL THE TALK ABOUT THE WEATHER AND HOW IT'S CHANGING, COULD WE NOT DO THAT? ALL ABOUT ME AND YOU AND WHAT COULD HAPPEN, CAN WE JUMP RIGHT TO THAT?



Dagens "dyslexi light": Ordet institution
Inte så mycket som en gång har jag skrivit ordet (försökt skriva det) utan att det blivit ett rött streck under det. Jag skrev det i Word och kopierade det hit med, bara för att det skulle bli rätt. Jag kan bara inte.

Dagens fundering: Flyttfåglar
Gäss. (Ett gäss- flera gäster, säger man enligt ett av mina dagisbarn) Det har verkligen varit rusningstrafik uppe i det blåa idag. Vart är de påväg undrar jag? Flyr de fältet eftersom snön kommit, eller återvänder de hem? Är det ett vårtecken? Flyttar gäss över huvudet taget? Det sista hade jag kunnat googla fram ett svar på direkt, men finner i skrivande stund någon slags tjusning i ovissheten.

Dagens lyckopiller: Hanna Hellquist
Man kan ju inte bli annat än glad när man hör hennes röst.

Dagens problemlösare: Saft
Att kalla det ett "klassiskt citat" vore väl att ta i, men de flesta lär ha hört det; "Alkohol löser inga problem, men det gör fan inte mjölk heller". Det är rätt och riktigt på alla sätt, men jag har kommit på något annat drickbart som faktiskt löser problem, nämligen saft. Fun Light med smaken "Wildberries", närmare bestämt. Sett ur ett vetenskapligt perspektiv är det naturligtvis svårt att hitta belägg för ovanstående påstående. Något konkret exempel på när de vilda bären faktiskt löst ett problem kan jag inte heller leverera. Ni får helt enkelt lita på mitt åttonde sinne, min kvinnliga intuition och att jag vet vad jag pratar om.

Dagens "Nej": Det laglösa 2.0
Att klaga på folks statusuppdateringar på facebook har blivit en riktig favorit. Kanske har det att göra med att man (Ja, mig själv kan jag svara för, hur det står till med resten av den svenska befolkningen kan jag bara gissa mig till, men jag antar att min livsföring inte är överdrivet unik) spenderar större delen av sin vakna (fri)tid på Facebookisch. Hur som helst; att skriva om djur i allmänhet (och hundar i synnerhet) är ganska o-party. Det är vid det här laget allmänt känt att jag lider av svårtartad särskrivningsallergi. Tänk er då hur det känns när jag i god tro loggar in på facebook och får ögon på en särskriven update som handlar om hundar. Sådant borde vara förenat med dödsstaff.

lovEE/ josse




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0