WHEN YOU'RE AROUND ME I'M RADIOACTIVE, MY BLOOD IS BURNING, RADIOACTIVE...

Bästa starten: Visst, jag var lite trött precis när jag vaknade, men när jag kände efter kom jag fram till att jag mådde like a princess och så kunde jag äta frukost på balkongen- i solen!

Stjärnan: Pratar med gubben som lagat bilen (Han ser för övrigt ut som den onda pappan i "Populärmusik från Vittula"s okända tvilling), och frågar vad kalaset kommer kosta. Det vet han inte exakt. Nej, men på ett ungefär?, försöker jag. "Ja, cirka 4100", svarar han då.

Fem av fem. Kanonkul:
Dagiskidzen frågar hur gammal jag är. När jag svarar att jag är 24 tittar de på mig med allvarlig min och säger: "Oj vad du är gammal, du kommer nog att dö snart." Jo, tack. Det känns fint att höra.

Som grädde på moset:
Gammal var det ja. På väg hem från jobbet blev jag inhåvad av någon som ville prata pensionssparande. Trött och jävlig som jag var upplyste jag personen i fråga om att jag ville hem, och det nu. Undrade därför om han kunde hoppa över pratet om siffror och istället peka på rutan där man skriver under. Sagt och gjort. Undrar just vad konsekvenserna av detta kan tänkas bli?

Bättre sent än aldrig:
Idag ska det shoppas biljetter till dammiddagen. Vi har ju bara sagt att vi ska dit i två års tid nu.

Det är bara en tidsfråga: Innan Pegglespelandet tagit över mitt liv.

Bästa affärsidén: Tänk en sån där "svordomsburk" man hade när man var liten. Ska skaffa en sådan att ha här hemma och så får alla böta en femma varje gång de säger antingen "Hurra" eller "Jag pallar'nte". Jag kommer bli snuskigt rik. *Kör porsche innan årsskiftet*.

LovEe/ josse



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0