AN ANCIENT BUSINESS, A MODERN PIECE OF GLASSWORK DOWN ON THE CORNER THAT YOU WALK EACH DAY IN PASSING...

I onsdags gick jag till skolan ett par timmar innan jag började. Kom absolut ingenstans och när lektionen började knatade jag fortfarande i mitt hamsterhjul som snurrade runt, runt i en ond prestationsångestcirkel. Efter ytterligare någon timma satt jag fortfarande och kladdade i cirklar, suckade och stirrade på väggen, när läraren gled förbi och sa att jag inte behövde ha någon superidé alls och att det räckte med den enfärgade, poänglösa femminuterskladden som låg framför mig om jag ville. Fem minuter senare visste jag precis vad jag skulle göra. Som en blixt från klar himel. *poff*. (Det låter nog inte så när det blixtrar).

Jobbade både på torsdagen och idag. Det var überbra och jag fick så mycket beröm så jag nästan blev tårögd/ inte visste vart jag skulle ta vägen. Som pricken över det guldkantade I:et fick jag dessutom prinsesstårta innan jag skulle gå hem idag. Massa tårta med massa grädde. Jag blir så glad av att göra saker jag känner att jag är bra på. (Nähä? Vem fan blir inte det liksom?) Var på så bra humör att det första jag gjorde när jag kom hem från jobbet var att kliva i Yohanas gummistövlar och studsa bort till skolan för att plugga några timmar.

Andra saker som är bra: Sandra och Ingepinge kommer hit om typ en och en halv timme och Yohana håller på och fixar mat till mig.

Det regnar och jag är förkyld, men kunde inte bry mig mindre. Sunshine, sunshine, sunshine!

lovE/ josse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0