WHO WOULD HAVE KNOWN HOW BITTERSWEET THIS WOULD TASTE?

Veckans...

- "Det kommer bli min död": Nyårsraketer (innan nyår)
Jag hamnar förmodligen ganska högt upp på listan över Sveriges mest lättskrämda personer. Jag hoppar högt för minsta lilla, så ni kan ju tänka er hur många gånger jag varit uppe i taket och vänt såhär veckan innan nyårsafton. Kidzen här på G-G skjuter raketer dygnet runt. De nöjer sig inte med att vara utomhus heller, utan kastar även smällare i byggnaden där Netto ligger, samt i våran trappuppgång. Dagens ungdom alltså. Det är ytterst tveksamt om det blir något 2012 för mig. Har med största sannolikhet blivit ihjälskrämd innan dess.

- Klavertramp: Att sola med spetstrosor
Jag solar aldrig helt utan kläder eftersom jag har någon slags tvångstanke som går ut på att jag till alla pris i världen måste se "skillnaden". Senaste solariebesöket var inte så välplanerat och resultatet blev ett vitt och blommigt mönster på hela rumpan. Vansinnigt sexigt. Nej, men om vi skulle ta och släcka lampan kanske?

- "Jag skulle så gärna vilja": Veta vad som händer
Var på "utbildning" med jobbet angående det nya och revolutionerande bokningssystemet de ska börja med efter nyår. Infomötet var så långdraget att till och med "fröken tålamod personifierad herself" började skruva på sig och försökte hitta på någon godtagbar ursäkt för att smita därifrån, men det var bara en parantes.
Vad jag egentligen skulle komma fram till: Damen som höll i mötet förklarade att när man får det där sms:et om jobbförfrågan svarar man antingen "JA" eller "NEJ". (Ja, hon bokstaverade orden också, utifall att någon inte förstod) och sedan: "Man måste svara även om man inte kan. Det går inte att låta bli att svara bara för att man inte kan."
Då undrar jag alltså: Vad händer om man inte svarar? Skickar de en sms-bomb, så att nästa gång man rör vid mobilen flyger handen av, eller vad?
Jag ville så gärna fråga, men det gjorde jag inte. Gjorde istället som jag gör, dvs nickade, försökte se intresserad ut samt låtsades anteckna.

lovEE/ joss



Kommentarer
Postat av: amila

hahha nu märker du skillnaden iaf ;) love this.

2011-12-31 @ 11:34:44
URL: http://frokenpositiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0