IT GAINS THE MORE IT GIVES AND THEN IT RISES WITH THE FALL, SO HAND ME THE REMOTE, CAN'T YOU SEE THAT ALL THAT STUFF'S A SIDESHOW?

Jag brukar minnas mina drömmar. Små sekvenser och ord från dagen som varit lagras någonstans för att under natten förvandlas till en förvirrad drömmsoppa. Det är inte särskilt roligt, för när jag vaknar på morgonen är jag inte riktigt säker på vad som hänt dagen innan. Har lite ångest för saker jag eventuellt gjort och sagt i flera timmar innan jag tänkt, pusslat och lyckats reda ut vad som hänt i vilken värld.

Parallella världar. Schitzofreni light. Allmän förvirring. Mänsklig.

Igår bakade vi pepparkakor utan att ha några riktiga formar, så vi ritade och klippte ut pappersformar istället. Svårt var det och Cizzi sa något i stil med att det hade underlättat om man var serietecknare och kunde det där med konturer.

Det absolut enda från gårdagen som sparats i dröm-mappen var ordet serier. Inatt hände något fantastiskt. Jag vaknade av att jag låg och skrattade. Jag läste nämligen tecknade serier i mina drömmar. Det kom en ruta i taget, och bra var det av allt att dömma också. Ascoolt.

Har varit vaken sedan tidigt idag. Har haft "Heima" på repeat i en och en halv timma. Helena kommer hit och pluggar med mig vid elvatiden. Det här blir en bra dag känner jag.


Dagens ord: Koppsafari
love// josse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0