AND I KNOW LOVE WILL LEAVE YOU ALL CROOKED AND I KNOW HE'LL START SLEEPING AROUND OR START LISTENING TO SYMPHONY ROCK OR THROW OUT THE KEY AND CHANGE THE LOCK, BUT I DON'T SLEEP WELL AT ALL...


Klockan fyra inatt vaknade jag, med hjärtat i halsgropen, upp ur någon mindre trevlig dröm och kunde inte somna om på flera timmar. Det var, och är fortfarande halv storm i det här landet. Det är något med ljudet av vinden, som jag inte klarar av. Är det kan hända någon traumatisk händelse från min uppväxt, som jag förträngt, som gör att jag blir så uppstressad av det där ljudet? Sjukt är det. Sjukt irriterande om inte annat. Måste berätta för mig själv att jag ska sluta vara löjlig, och anstränga mig till det yttersta för att inte börja hyperventilera.

Kom ner på jorden och somnade gjorde jag tillslut, vaknade senare än planerat och dagen har sedan förflutit utan större problem. Men: Alldeles nyss hände något som höll på att skrämma livet ur mig igen.

Satt här med min akvarell, lyssnade på spotyfi och gjorde inte en fluga förnär, när högtalarna plötsligt börjar spela en instrumental version av "hej tomtegubbar slå i.." jättehögt. Jag är en hårsmån ifrån att dö av hjärtattack, tänker att det kanske är nån ny reklam, fast det är ju förstås väldigt konstigt att min musik spelar samtidigt. Försöker samla mig, stänger av musiken, stänger sedan ner samtliga program som är öppna, men ljudet fortsätter tills jag är halvt panikslagen, börjar gråta och funderar på att gömma mig under sängen. Alltså, spökar det, är jag psykiskt störd eller finns det en naturlig förklaring?

Mycket tacksam för svar, för nu är jag rädd på riktigt. Jag vill hem till mamma!

loVe/ josse


Kommentarer
Postat av: malin

aningen ÖVERARBETAD..vila ffs

2010-05-08 @ 09:11:52
URL: http://maalinmedm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0