I'M NOT A PRINCESS, THIS AIN'T A FAIRYTALE. I'M NOT THE ONE YOU'LL SWEEP OFF HER FEET, LEAD HER UP THE STAIRWELL. THIS AIN'T HOLLYWOOD, THIS IS A SMALL TOWN..

Att deklarera, det är en hel vetenskap kan jag berätta.
Jag antar att de flesta (alla som lyckats med bedriften att tjäna in en hundring eller mer under gångna året?) redan känner till ovanstående faktum och säkert inte vill höra talas om denna årliga plåga mer än vad som är absolut nödvändigt, men jag kan inte låta bli att klaga. Fan så invecklat det ska vara då. Jag var ju redan på dåligt humör. Bank-ID, bekräfta här, starta om datorn hit, utloggad på grund av inaktivitet dit. Överbelastad sida, försök igen om 15 minuter, felmeddelande. Ska jag fortsätta?

Nu är det i vilket fall som helst gjort. What doesn't kill you.. lämnar den möjligheten öppen för något annat att göra det istället?

Har en fråga bara:
Om det nu råkar vara så att man trots noggranna studier av det 32 sidor långa informationsbladet råkat förstå fel och därmed utan avsikt försöker blåsa skatteverket på pengar, hur går man tillväga för att trassla sig ur det sen?

- Alltså, det var inte meningen!
- Den har vi aldrig hört förut!

Jag säger då det.
Från ett masochistprojekt till ett annat: Nu blir det collagefixande.

love/ Josse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0