IS THERE A CHANCE, A FRAGMENT OF LIGHT AT THE END OF THE TUNNEL, A REASON TO FIGHT...

Tisdag idag då.
Helena väckte mig vid halv nio och min lektion började halv ett. Trots att jag hade fyra timmar på mig och trots att jag inte har mer än sådär 200 meter att gå, höll jag på att komma försent. Tur för mig att vi infört en kvarts flextid för dem som åker buss.

Sen har jag pluggat och druckit massa kaffe.
Angående snabbkaffet kan jag berätta att det inte var så illa som jag först trodde. Om jag bara hade orkat engagera mig i att studera det finstilta, eller "läsa bruksanvisningen", vilket min pappa utan större framgång försökt prenta in vikten av under större delen av min uppväxt, hade jag kunnat utläsa att man ska använda ytterst lite pulver för att det ska bli kaffe. Ungefär en femtedel av vad jag använde. Inte konstigt att jag tyckte att det smakade djävul.

Följdfråga: Hur smakar en djävul?

lovEE/ josss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0