AND WHAT IT ALL COMES DOWN TO, IS THAT EVERYTHING'S GONNA BE FINE, FINE, FINE. I'VE GOT ONE HAND IN MY POCKET AND THE OTHER ONE IS GIVING A HIGH FIVE...

Vi blundade och skrattade, vi trodde att vi fattade.

Hänger hos min Sandra. Det är tisdag, eller var, för klockan är visst tre snart och jag börjar lite smått fundera på om det kanske är läge att sova en skvätt.
Det är faktiskt lite av ett under att jag hittade hit ens till att börja med, eller jag gick på rätt buss och hoppade av vid rätt hållplats, men sedan blev jag jävligt förvirrad. Till att börja med var jag i rätt trappuppgång också, men eftersom jag tittade ganska slarvigt missade jag namnet och sprang därför vidare till en annan port.

Någon i den porten hade den dåliga smaken att ha samma initial och efternamn, så för ett ögonblick trodde jag att jag äntligen, efter alla dessa år lyckats utveckla någon form av lokalsinne, men så var alltså inte fallet. Lyckligtvis var ingen hemma där och efter samtal med Veronica och lite fönstertittande lyckades jag komma rätt.

Sammanfattningsvis så var det en bra dag idag (igår), fast jag är nog lite tappad bakom flötet i min egna värld. Jag orkar inte riktigt, men jag hoppas (och vet innerst inne) att mina underbara, älskade har överseende med det.

Jag behöver hitta något ätbart. Ska strax ta en runda ut i köket för att sondera terrängen, dvs undersöka vad som finns i kylskåpet och skafferiet. Har varit sugen på konstiga saker hela dagen, typ saltgurka, pepparkakshus och champinjoner. Hade jag inte vetat bättre hade jag nog gissat att jag var gravid. Ja, om det inte är någon ny Jesusgrej förstås, men det tvivlar jag på.

Hmm. Sova kanske?
Eller ska jag ge mig på ett riktigt masochistprojekt och dygna, plugga diska och städa?
Det är inte bara schitzofreni och obefintligt lokalsinne vi lider av här. Vi har beslutsångest också.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Livet är hårt och sedan dör man.

Godnatt då.

lovEE/ josss






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0