'CAUSE THERE'S A THOUSAND LIGHTS THAT'LL MAKE YOU FEEL BRAND NEW, BUT IF YOU EVER LOSE YOUR WAY, I'LL LEAVE ONE ON FOR YOU...

Håller förtillfället på att göra collage i skolan, så det satt jag uppe och pysslade med tills ungefär fyra i morse. När jag väl bestämde mig för att det var dags att kasta in handduken för dagen var varenda kvadratcentimeter av mitt golv täckt med små sönderrivna pappersbitar. Lät oredan vara och kröp ner i sängen istället. "Det man inte gjort idag slipper,man göra om imorgon" och så vidare.

Vaknade till vid nio och gick upp för att käka frukost. På vägen ut slängde jag en blick på min öppna resväska vars innehåll till hälften låg utspritt över golvet och fick syn på ett rött papper mitt i allt kaos. På pappret stod nummret till hyresbolaget, som jag skulle ha ringt till för att ändra besiktningstid, när jag var hemma. Jag ändrade aldrig tid eftersom jag räknade ut att jag skulle vara tillbaka här dagen innan de skulle komma, vilket jag snabbt kunde konstatera var idag.

Jag fick panik och skulle börja städa, men han inte mer än lyfta upp resväskan från golvet innan besiktningsmannen ringde på dörren. "Jag hade glömt att ni skulle komma och jag vet att det är svårt att tro just nu, men jag har faktiskt ett golv" fick jag ur mig, och städade hysteriskt medan han fick stå och vänta. Helt suverän start på dagen alltså.

Love/ josse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0