'CUZ WE'LL NEVER LIVE LONG ENOUGH TO UNDO EVERYTHING THEY'VE DONE, TO YOU...

Klockan är 6. Hittils har jag uträttat en av sakerna på min "to do list". Inte särskilt oväntat.
Har träffat Sara, fikat och sedan begav vi oss till kungshall för att våldgästa Martin, men han var inte hemma.
vi gick runt några extra varv för att se om våra stulna cyklar möjligtvis fanns någonstans.
Det gjorde dom inte.

Nu har jag precis ätit och sedan städat min väska.
Varje gång jag byter väska häller jag bara över hela innehållet i den nya, och alla som känner mig vet att jag alltid har överfull väska. Jag lider nog av någon form av tvångstankar, för jag bara måste ha med mig femtielvatusen saker, vart jag än går. "Man vet aldrig vad man kan behöva", förklarar jag varje gång någon ifrågasätter varför jag alltid måste släpa runt på den där väskan.

Nu har jag alltså gjort en analys av innehållet, och här är resultatet över det "livsnödvändiga" innehållet:

  • 2 par fingervantar
  • 1 tillgodokvitto på skivlagret
  • 1 deodorant
  • 2 försvarets hudsalva
  • 44 kronor
  • 1 busstidtabell
  • 1 överfull sminkväska
  • 1 tandborste
  • 37 blandade kvitton
  • 6 tändare
  • 7 läppglans
  • 2 paket tuggummin
  • 1 ansiktskräm
  • 1 kalender
  • 3 trasiga rakhyvlar
  • 2 suddgummin
  • 1 hårborste
  • 1 puder
  • 1 armband
  • 5 hårnålar
  • 7 hårsnoddar
  • 1 remsa till tunnelbanan
  • 1 tepåse
  • 1 par strumpbyxor
  • 1 Mp3
  • 2 stamkundkort från akademibokhandeln
  • 1 svart nagellack
  • 2 panodil
  • 1 spegel
  • 1 kam
  • 19 pennor
  • 1 pennvässare
  • 1 zinkpasta
  • 1 garantibevis på en brödrost
  • 1 snusdosa
  • 2 nässpray
  • 1 pendelkort
  • 8 blandade kort
  • 2 tomma plånböcker
  • 1 bonuskort från gina tricot
  • 1 mobil
  • 1 handkräm
  • 1 antecknigsblock
Okej, jag har inte städat väskan, bara hällt ut innehållet på golvet.
Undrar hur länge det kommer ligga där innan jag orkar plocka upp det?

Nu ska jag ge mig på en ny punkt på listan, nämligen att plugga.
Sen blir det fika med Malin.

Pusss / Josse

Kommentarer
Postat av: Hanna

O.M.G. Hur stor väska har du egentligen?

2009-01-13 @ 19:18:03
URL: http://hannaenilsson.blogg.se/
Postat av: josss

hahaha, tygpåse, "vanlig storlek", men den är fylld upp till kanten och svämmar över om man inte håller den rakt :D:D

2009-01-13 @ 20:49:19
Postat av: josss

hahaha, tygpåse, "vanlig storlek", men den är fylld upp till kanten och svämmar över om man inte håller den rakt :D:D

2009-01-13 @ 20:49:59
Postat av: Sara

hahahaha, vad fan gjorde tepåsen där? Så jäkla kul Josse.... :):):) Tack för dejten förresten, måste göras om snart!

2009-01-13 @ 21:41:26
Postat av: Kimpan

Hur?! Hur kan man ha så mycket saker i en väska/tygpåse och ändå hitta det man ska ha? :O :P

2009-01-14 @ 20:59:48
URL: http://kenpaisimmu.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0