SINATRA WAS SWINGING, ALL THE DRUNKS THEY WERE SINGING, WE KISSED ON A CORNER, THEN DANCED THROUGH THE NIGHT. THE BOYS OF THE NYPD CHOIR WERE SINGING " GALWAY BAY", AND THE BELLS WERE RINGING OUT FOR CHRISTMAS DAY...

Jaha. Ja.

Dagen började klockan halv nio med Flexbussresa in till stan och för en gångs skull stod jag redan ute och väntade, annars brukar de nästan alltid få ringa och berätta att det är dags att komma ut.

På plats i stan hade jag dejt med Caroline, som bjöd på massa frukost och där hängde jag kvar tills framåt tolv någonting. Efter det sprang jag runt och försökte fixa de sista julklapparna och sedan var det dags för dejt nummer två, med Samantha och Cizzi. 

Bra dag, men det blev förstås jävligt stressigt på slutet, helt i onödan dessutom. Jag vet inte varför jag inte tänkte på det då, för jag vet inte hur många gånger jag gjort sådär. Sett tåget komma, fått panik och sprungit så fort så jag nästan fått en hjärtinfarkt, för att sedan få sitta och tjura i en sådär tio minuter för att invänta försenat mötande tåg.

Nu är jag lite smygtrött, men antar att det är helt okej. Klockan är ju trots allt snart halv tre. När jag kom hem hade jag, trots genomblöta strumpor, någon mystisk släng av överskottsenergi och tur var väl det, eftersom jag skulle hjälp till med både det ena och andra.
Nu ska väl allt vara klart i allafall.

Fötterna på jorden. Fötterna på jorden. Inte enkelt, men helt klart nödvändigt.
Det är julafton nu, fast jag tycker inte att det räknas förren man har sovit och vaknat.
Därför ska jag ta mig själv i kragen och gå och lägga mig nu.

lovE/ josss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0