GOD BLESSED THE BROKEN ROAD THAT LED ME STRAIGHT TO YOU..

Det blev sent igår, för att frosta av frysen visade sig vara ett alldeles förbannat långdraget projekt. Kanske hade jag kunnat räkna ut att det skulle bli så redan från början, för Gud vet när det gjordes senast. Frågan är om han ens var född då? Det isberg som en gång sänkte Titanic hamnar i skuggan av innehållet i min frys.

Det blev sent igår, men det gjorde egentligen inte så mycket, för jag drunknade i boken som jag lånat av Boven. Jag hade kunnat skrivit den själv, fast det hade kanske vilken människa som helst kunnat, men det kan ju kvitta.

Jag minns att jag skrev en novell på det nationella provet i svenska som var uppbyggd precis på det sättet.
Jag minns också att lärarna gav mig IG. Det var poetiskt och det skulle vara så, men det var de alldeles för dumma i huvudet för att förstå. Alternativt så ansåg de att jag var för liten och alldeles för korkad för att tänka så, alltså antog de att jag skrev så för att jag var för obildad eller dum i huvudet, men det kan ju kvitta.
Nu.

Om jag är naiv?
Ja, utåt sett tror jag nog att det verkar så, och alldeles säkert är jag det i själ och hjärta, men aldrig någonsin i huvudet och det är det som utgör den väsentliga skillnaden.
Skillnaden för vad kan man undra, men det kan ju kvitta.
Nu.

lovEE/ joss

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men sen var jue lärarna dumma i huvudet!

Du är bäst på att skirva, det säger till och med min mormor!

Och hennes ord är typ lag :p <3

2009-12-04 @ 09:40:54
URL: http://ardnass.blogg.se/
Postat av: varja



Naiv super? :)



grymma bilder är det du som har ritat dom?? took fina!

2009-12-07 @ 21:22:10
URL: http://argavarja.wordpress.com
Postat av: josse

Jaa, precis. Hur gullig som helst var den... och allvarlig på samma gång :) yes, så e det. taaack!

2009-12-09 @ 16:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0