WHERE DOES THE GOOD GO?

Popaganda.

Ord bildade meningar, med en innebörd som fick mina ögon att svämma över lite grann och som jag sa, kunde varit mina egna.

Mina egna, där för att jag tänkt dedär meningarna, i ett försök att förstå mig på mig själv, den natten när taket läckte så att jag inte kunde sova.
När jag hade smakat på innebörden en stund, låg jag vaken några timmar till och önskade att dedär orden hade varit lika med sanningen. Allt hade varit så enkelt då.

Mina egna, också därför att jag byggt ihop samma innebörd, fast med andra ord, andra metaforer och med ombytta roller.

Jag är nog bara en ruta på en spelplan.
En sån som man trampar på, för att komma ett steg längre bort,
från det som ligger bakom,
och som aldrig riktigt läkt,

Hmm, ja, sen kommer jag inte riktigt ihåg.

Popaganda

Det är sol ute idag och vi öppnar inte förren om tre timmar.
Nu ska jag trycka på "publicera", sedan ska jag ha ångest för att jag gjorde det, och för att jag kanske inte hittat dendär balansen mellan klarspråk och totalt vansinne, som jag letade efter.

Sedan ska jag köpa lite kaffe, ringa till världens bästa Sandra, bara sitta i solen och inte tänka på något alls.

lovEE// josss

Kommentarer
Postat av: Sandra

jag älskar dej! Du måste prata om du behöver de, jag hoppas du vet att du kan!

älskat dej!

2009-09-01 @ 08:25:47
URL: http://ardnass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0