FREEDOM'S JUST ANOTHER WORD FOR NOTHIN' LEFT TO LOSE...

Tja för fa-an!
Nu är jag på hemmaplan igen. I tisdags var det "försenad efterfest" och klockan sju på onsdagsmorgonen kom min snälla pappa och hämtade mig och körde mig till Smedby. Bilturen ägnades åt att peta bort knäckebrödsmulor ur håret och försöka lappa ihop mitt stress och förkylningsskadade face. När jag lyckats hyfsat med det fick jag låna frukost ur pappans lunchlåda och sedan var jag fit for fight.

Vi fick vänta ungefär en timme innan vi kom iväg och jag var superspeedad, studsade runt och sjöng så mina trötta medresenärer kände sig tvugna att fråga om jag var hög, kär eller bara dum i huvudet?
Allsång på skansen från dagen innan ville inte ha med några låtar man kunde, men det tog jag och Malin igen när vi hittade en skiva med "svenska sommarklassiker" i handskfacket. Min wiskeyröst var perfekt för att göra snygg Lundell-imitation till "Öppna landskap". Efter nån timma gick mitt anfall över och sen sov jag mest hela tiden.
Gävle var nice, men en aning segt och vi åkte hem redan på söndagsmorgonen.

Sandran slutade inte jobba förren halv tio, så Kimpan och John kom och hämtade mig på stationen och så tittade jag och Ingemar medan de spelade fotboll. Ingemar tittade iallafall, jag sov mest.
Efter det åkte vi hem till Andreas och där blev det ännu mer fotboll, men på Tv denna gången.
Jag hängde på balkongen, facebookade på phonen och pratade med Kimpan tills det var dags att hämta hjärtat på jobbet. Hon och jag smet hem före resten av gänget och så satt vi på balkongen med vårt vin som vi fått av Andreas och uppdaterade varandra om allt och sen ältade vi det sönder och samman och efter det blev det massa singstar.
Hur Ingemar lyckades ta sig hem på cykel, superpackad, med skadad fot, med kim och mcd-mat på pakethållaren är och förblir ett mysterium.

Idag har vi mest tagit det lugnt. Det var planerat att åka till Öland och steka på stranden, men solen ville annorlunda. Vi har i allafall ätit massa mat på Thai Taste, shoppat lite och sedan vart på fika hos Linn.
Jag har varit hos föräldrarna och i Orrefors en runda också. Nu ska jag tvätta och grejja lite.
Packlista och Att Göra lista såg jag till att skriva i bilen på väg hem från Gävle. Lite ändringar i schemat blev det förtåss, men jag tror mig ha lyckats få ihop ett vattentätt tidsschema inför morgondagens äventyr.

lovEE// jossE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0