SONG WITH A MISSION...

Om fem och en halv timma går tåget mot Växjö, där jag ska ta bussen vidare till Göteborg.
Här sitter jag och flummar. Bra planerat!
Ska snart duscha och skölja ur min hårfärg (Rätt nyans denna gången) för resultatet av gårdagens färgning var ungefär likvärdigt med sån där färg på sprayflaska som man får av frisören när man är liten. (För ungefär ett år sedan kom min pappa hem från frisören med batmanmärket spayat i grönt, rött och guld...Ehh?)

Vakande vid halv tio idag, sminkade mig halvt, sedan fick jag springa, för jag skulle följa med Malin och titta på lägenhet till henne. Sminkade mig klart vid en lekplats, gick hem, drack kaffe och begav mig sedan till jobbet.
Drog upp megaspegeln ur väskan för att kolla hur stress-sminket såg ut (så jag inte skulle skrämma folk) och tappade den i asfalten så det gick i tusen bitar.
Som tur är tillhör jag inte den kategorin som tror att det betyder sju år av olycka.

På jobbet funkade inte hjärnan riktigt som den skulle. Vi har glass för halva priset nu, någon frågar vad glassen för tretton kronor kostar. Jag svarar: Ehh hälften av tretton..det blir,..ehh tolv! Smart josse!
Det finns tre sorters människor:
De som kan räkna och de som inte kan.

Efter jobbet gick jag till biblioteket och förklarade att jag var i akut behov av en praktikplats, men dom hade inte tid.
Betalade mina fjärrlånade böcker (som jag redan hunnit köpa), gick hem, gjorde kycklingsallade med Malin och sen gick vi över till Caroline på sminkrådgivnings grejj.

Lämnade tillbaka Sandras dator och väska, hängde hemma hos Malin en stund och drack kaffe. Sen knallade jag hem för att leta reda på allt jag kan tänkas behöva till imorgon (Jag gillar att vara förberedd), men har hittils inte kommit längre än till datorn.

Nu är det dags att duscha!
/Josse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0