THEY DON'T KNOW MY HEAD IS A MESS...

Om fem timmar och tjugo minuter går tåget mot skolan.
Jag borde ha sovit för länge länge sen, men jag och Sandra fastnade i en mkt djup diskussion som började med att jag påstod att psykiska sjukdomar bara är påhitt. Ge mej en vecka och jag är sjuk i huvudet. Inga problem! Det går att tänka sig sjuk i huvudet, det beror bara på inställning och vad man är beredd att tillåta sej själv till att tänka och känna. Alla människor har samma förutsättningar (ursäkta ordvalet, hjärnans synonymordlista är tillfälligt ur funktion).

Bli för allt i världen inte förbannad nu! Det är alltså bara en tanke, jag lovar inte att jag verkligen är av den åsikten om jag får tänka igenom det hela lite. Men det är heller inte alldeles omöjligt.
Sedan trasslade vi in oss i allt och ingenting, Är känslor någonting som faktiskt finns? Är det kanske inte så att abstrakta begrepp inte är något som existerar förren någon har gett det ett namn och en innebörd?Folk får inte sjukdommar förren någon korkad jävel har hittat på att de finns? Vem har bestämt vad som luktar gott och äckligt? skulle man tycka det egentligen, om det inte var så att det redan var bestämt?Är inte allting i själva verket bara ett jävla påhitt? Alla frågor blandades med diskussioner kring allt från blodpudding till relationer och spöken.
Seriöst, det går ju att få sig själv att tro eller vara hur som helst. Om man bara vill, och så hundra andra bidragande orsaker som vi vände ut och in på. Vilja, vad är det? :P
Allt var en osammanhängande röra, även om vi förstod.
Om någon annan hade hört oss hade dom definitivt ringt psyket med en gång.

Finns det en menig med livet?
Det finns två bra svar: Det är bara så, eller Skit i det du!

Tvillingar.
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
But these stories don't mean anything
When you've got no one to tell them to
It's true
I was made for you.

Love /Josse







Kommentarer
Postat av: Sandra

Älskar dej baby, så enkelt är de!!!

2008-11-18 @ 10:24:57
URL: http://ardnass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0