SOME WOULD SAY THAT YOU WON'T FIND LOVE THAT WAY...


Veckans I-landsproblem:
Ljus och mörker
Igår satt jag och filosoferade över livet och lyssnade på musik. Musik hjälper mig att tänka och att andas (Det fungerar nästan lika bra som nässpray) Jag målar alltid till musik, döper alltid mina tavlor efter låtar och så vidare. Just som jag satt där, djupt försjunken i ännu djupare tankar valde spotify en låt som skulle vara det perfekta soundtracket till en tavla. Jag har hela scenariot klart för mig. Nu till I-landsproblemet; Min inspiration infinner sig allt som oftast på kvällar och nätter. Vid den tidpunkten är det mörkt ute och vi har ingen bra belysning någonstans här hemma, så det blir alltid till att lägga inspirationen på hyllan och försöka sparka sig trött istället. När morgonen och ljuset väl kommer vill jag inte alls måla längre. Det suger.

Veckans underbara:
Mitt jobb
Har fått ett lite längre vikariat och jag älskar det.

Veckans food-craving:
Min mammas kanelbullar
Det förföljer mig var jag än går. Folk lägger upp bilder på kanelbullar på facebook, när man frågar kollegorna vad de ska slå ihjäl tiden med resten av dagen svarar de: Jag tänkte baka bullar ikväll, när något dagisbarn sträcker fram en trolldegsbit som de vill att man ska "smaka på" och man frågar vad det är svarar de "Det är en kanelbulle". Jag blir galen. Fy fan vad gott det hade varit.

Veckans orosmoment:
Mitt dåliga minne
De flesta vet att jag inte är någon stjärna vad det gäller att hitta. Mitt lokalsinne är i det närmaste obefintligt. Det är ett handikapp, men jag har aldrig sett det som något allvarligt problem då det i värsta fall alltid går att leta upp närmsta skylt med gatunamn, ett husnummer, sedan ringa efter en taxi och be dem köra en hem. Det var så jag tänkte men så hände något som gjorde att jag blev orolig på riktigt. Någon frågade mig vart jag bodde och när jag skulle svara kunde jag inte. Efter en sådär fem minuters betänketid kom jag på vad ghetto-området där jag bor heter, men ändå. Tror ju knappast att minnet blir bättre med åldern. Hur ska detta sluta?

Veckans låt:
My secret- Anna Ternheim


lovEE/ josse



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0