NICE TO NICE TO KNOW YA, LET'S DO IT AGAIN...

Veckans guldkorn i vardagen: "Hade inte du rött hår innan förresten?"


Ursprungligen är det ett citat ur filmernas film, dvs "Smala Sussie", men det visste väl alla redan. Det tillhör allmänbildningen att ha koll på sådana saker. För ett tag sedan var jag och jobbade på ett ställe där jag bara varit en gång innan och det var ganska länge sedan. Kollegan konstaterade att hon kände igen mig, jag kände igen henne, vi ställde de "vanliga frågorna" till varandra för att försöka få pusselbitarna på plats, hon kopplade: Vänta nu, det var du som pluggade till bibliotekarie?" Jaa, det stämmer. Sedan kom det; Just det, men, hade inte du rött hår innan förresten?". Om jag fick bita av mig tungan för att inte dö på fläcken av en skrattattack, som jag inte hade kunnat förklara, och även om jag förklarat hade hon inte förstått det roliga utan bara tyckte att jag verkade helt hopplöst bakom flötet? Ja, det fick jag göra.

 

 

Veckans ”overkill”: Henrik Fexeus

Pojkvännen missar bussen och får åka taxi hem, bara för att den krävande flickvännen ska få en subwaymacka. Hon satt på inget vis i sjön och höll på att avlida av hunger. Nej, hon tyckte bara att det kunde vara lite gott sådär. Henrik Fexeus har skrivit en bok. Den heter ”När du gör som jag vill”. Varför gjorde han det när instruktionerna för hur man får någon att falla handlöst och känna att ”Ja, jag gör vad du vill”, ryms på en Post-it-lapp? Lite onödigt kanske.

 

 

Veckans hatlåt: What is love- Haddaway

Det är då helt jävla sanslöst. Man kan inte gå på en enda fest med folk från min generation utan att någon sätter på den låten och tycker att den är superparty. Vad som är ännu mer sanslöst och obegripligt är reaktionen som sedan undantagslöst, alltid följer. Alla andra på festen blir glada, börjar röra sig i något som i alla fall ska föreställa takt till musiken, samt sjunger med. Har man riktig otur, vilket man oftast har, spelar de nån söndermixad version av den ute också. Som grädde på moset liksom. Man kunde ju börja gråta för mindre alltså. Finns det någon sämre partylåt? Jag lyssnar till och med hellre på dansband, eller typ inget alls.

 

 

Veckans ”Underbart är kort”:

HårväxtJag läste någonstans att håret växer fortare när man är kär. ”Fan vad nice” var min första spontana reaktion. En sekund senare tänker jag ett steg länge. Vilket hår? Tänk om de inte syftar på håret på huvudet utan typ det på benen. Jag hatar att raka benen.

 

 

Veckans favoritlåt: Is anybody out there- Nelly Furtado


lovEE/ josse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0