AND IF I HAD ONE WISH FULFILLED TONIGHT I'D ASK FOR THE SUN TO NEVER RISE....

Veckans guldfisk: Jag
Efter att ha spelat Memory i närmare 20 minuter ger vi upp och bestämmer oss för att göra något annat. Efter närmare 20 minuter har jag har inte lyckats vinna, trots att min närmare 20 år yngre motspelare vänt upp samma två brickor varje gång det varit hans tur. Varje gång har han funnit det faktum att det var "samma som förra gången" lika häpnadsväckande. I det fallet är jag inte lika förvånad, men tycker det är helt ofattbart att jag inte klarat av att få ihop så mycket som ett par.

Veckans "always look on the bright side of life" :
Fördelen med att vara bakfull
Jag mår illa av för mycket mjölk och sådana grejjer. Är väl lite smyg-laktosintolerant. Har för mig att jag läst någonstans att var och varannan människa är det, så inga konstigheter, men det är helt klart lite irriterande när man måste låta bli att äta något man är sugen på, för om man inte gör det kommer man att kräkas. När man är bakis mår man redan dåligt så det är ett ypperligt tillfälle att veva i sig en liter glass och dricka 15 glas O'boy i rad. Man har ingenting att förlora. Smart va? Ja, jag vet.

Veckans språkmord: Särskrivningsrekord
Loggar in på Facebook och det första jag möts av, som får mina ögon och min själ att börja blöda ikapp är en statusuppdaterning bestående av sex ord, där författaren lyckats med bedriften att särskriva på inte mindre än (håll i hatten) tre ställen. Det blev alltså nio ord istället för sex. Aj aj.

Veckans lyckopiller: Brev
När jag kom hem från jobbet någon dag i början på veckan låg det ett kuvert innanför dörren. Ja, det gör det ju för jämnan, men om de kuverten skriker det alltid "Räkning" på flera mils avstånd. Det här var ett handskrivet kuvert. Brev gör mig alltid glad, för man vet att det krävts lite mer ansträngning än vad det gör att skicka ett sms. Någon har liksom tänkt på en, på riktigt. Ännu gladare blev jag när jag öppnade det och det trillade ut en strumpa. Det gjorde hela min dag.

(Det var bättre förr. Nu för tiden får man ju vara glad om någon bemödat sig med att använda stor bokstav, punkt och åtminstone gjort sitt bästa för att ge fan i att särskriva. Ja, det får mig att känna mig lite betydelsefull och speciell om någon skickar ett välskrivet sms.)

Veckans projekt: Mys-playlist
Känner att jag är i vansinnigt stort behov av en spotylista man kan lyssna på när man vill kramas, eller dagdrömma, eller ja, bara andas lite långsammare. Måste fixas. Genast.

lovEE/ joss



Kommentarer
Postat av: Marie

Åh, dessa särskrivningar! Utrotas är vad de bör göras!

2012-01-23 @ 23:32:56
URL: http://sushiberoende.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0