AND YOU WERE HOLDING ON TO MAKE A POINT, WHAT'S THE POINT?

Torsdag.

Dagens "Braveheart 2.0"
: Lillasystern angående facebooks timeline
Jag berättar att jag gett upp och accepterat, trots att det fanns några dagar kvar att ge på. Hon blir upprörd över min så uppenbart svaga karaktär. "Jag vägrar i alla fall (...) jag ska slåss till sista blodsdroppen (...) die like a warrior".

Dagens "att leka med döden": Tvätta i morgontofflor
Det är egentligen inte kombinationen tofflor/tvätt som sådan som är farlig, utan det handlar om att springa (eller gå) upp och ner för trappor med tofflor samtidigt som man har händerna fulla och därför inte kan ta emot sig om man ramlar. När man ramlar menar jag såklart. Vis av erfarenhet kan jag berätta att; ramlar, det gör man garanterat minst en gång varje runda.

Dagens foodcraving: Jordnötter
Jag hade kunnat döda för jordnötter just nu. Så känns det, teoretiskt sett, men i praktiken vore det förstås onödigt dramatiskt. Det är på alla sätt och vis betydligt enklare att ta på sig ett par skor och promenera hundratalet meter bort till affären istället.

Dagens låt: I can feel a hot one- Manchester orchestra

Dagens smakteori: Tidens magiska kraft
Jag snickrade ihop ett pepparkakshus i julas. Hemma hos oss är det nästan som i låten; att julen varar fram till påsk. Granen står fortfarande kvar om jag känner familjen rätt, men när jag hade mamsen på tråden igår berättade hon att pepparkakshuset var borttaget. Varje år envisas jag med att jag ska äta upp det. Hon sa att hon packat ner det i en låda, så jag kunde få det när jag hälsade på härnäst, men att hon inte hade ätit det om hon vore jag. Jag förklarade för henne att "det är med pepparkakshus som med vin, det blir bara bättre med tiden" Tre månader gammalt damm gör underverk.

lovEE/ josse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0