IT'S YOUR QUIET HEART AND YOUR SILENCE AS YOUR TEARDROPS STAIN ME SHEETS...



Veckans ursäkt:
"Men det var ju bara ett glas"
Så sa hon, tjejen som just spillt ett glas vin över datorn som tillhörde killen vi var på förfest hos igår. "Det var ju bara ett glas", med en frågande hundvalpsblick och med en betoning på ordet "ett", som att hon menade att om hon hällt ut en hel flaska över den kunde hon förstått om han blivit lite arg, men nu var det ju faktiskt bara ett endaste litet glas, så det var väl inget att tjura för.

Veckans mest överskattade livsmedel:
Gurka
De består till största delen av vatten och de smakar inte särskilt mycket. Inga direkta fel, men inte heller några rätt. Gurka är helt enkelt en ganska onödig grönsak, men ändå är det en sån där sak som varenda människa har hemma i kylskåpet. Varför då? För att förtydliga; Jag menar alltså inte att man borde sluta odla gurkor för att de är totalt meningslösa. Man kan ju göra en massa saker med dem, och nej, då tänker jag inte på att dela dem, operera fast dem på eltandborsten och vips: så har man en hemmasnickrad dildo, som man lärde sig att man skulle i alla tjejtidningar man läste i sin ungdom. Jag tänker mer inlagd gurka och liknande- det är fina grejjer det. Har också läst i någon källa (vars tillförlitlighet i och för sig tål att diskuteras) att man kan använda dem till att behandla frostskador. Det låter ju inte särskilt troligt, men man ska aldrig säga aldrig. Det överskattade är alltså att typ: Köpa en gurka och sedan äta gurka, bara sådär. Tips från coachen: Spara dina pengar, eller skänk dem till välgörande ändamål. Stoppa dem i tuggummiapparaten på väg ut från affären, gör vad fan som helst, men köp inte gurka.

Veckans facebookfail: Malpalcerade smileys
Ska vi klaga på vad och hur folk skriver i sina statusuppdateringar på facebook nu igen? Ja visst ska vi det.
Jag blir alldeles utom mig av förtvivlan när folk sätter dit smileys mitt i meningar.
-Det är helt okej att skriva en mening och avsluta med en smiley;P
-Det är inte okej :D:D att sätta dit smileys mitt i :( meningar.
Det är förvirrande och det ser förjävligt ut. Lägg av, annars tar jag bort dig som vän på facebook!

Veckans ligglåt: Skinny love- Birdy
Jag tycker egentligen bara att låten är bra i allmänhet sådär. Det är ju ingen partydänga direkt, men annars. Har lyssnat på den minst en gång om dagen (oftast flera) den senaste månaden. I veckan läste jag i någon lokalblaska att den listats som den bästa ligglåten just nu. Ja, varför inte?

love/ josse



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0