MAYBE I WOULD'VE BEEN SOMETHING YOU'D BE GOOD AT, MAYBE YOU WOULD'VE BEEN SOMETHING I'D BE GOOD AT...

Det är fortfarande torsdag. Det är fortfarande två timmar kvar.
Jag övervägde för en kort sekund att flippa ur totalt, sedan tog jag mig samman och bestämde mig istället för att ägna mig åt något jag faktiskt är bra på, eller åtminstone brukade vara.
Skulle jag ändå ångra mig igen och vilja flippa, så ser jag till att göra det där det lönar sig. Guldvåg och så vidare. Det är inte lätt när det är svårt, och ibland undrar man. Så är det med det.

Jag minns mitt försenade nyårslöfte.
Det jag minns bäst är detaljer och därför är det också detaljerna som spelar någon roll, inte i, utan iställer för, "det stora hela". Jag skulle, utan att ens behöva tänka efter, kunna berätta om mönstret på dina strumpor, vilken temperatur luften hade och vilken färg det var på muggen du hjälpte mig att fotografera, den där dagen, som nästan var vår,för över två år sedan. Men. Jag tycker om det ordet. Kanske hamnar det på andraplatsen på favoritordslistan?  Men.

Fortsättning följer. På ett papper.
Om några dagar till får det ett frimärke också. (Ett riktigt brev med frimärke, ett vykort i från länge sedan)
(Om fem år kommer jag fortfarande minnas vilken färg det var på det där frimärket. Ja , Nej. Mer nej och slutligen ännu mer nej. )

LoVE/jjjjjjossEEE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0