FOR WHAT IT'S WORTH, I LOVE YOU...

Idag är det måndag. Måndagar känns alltid lite tråkigare än andra dagar. Ska plugga men är sjukt omotiverad. En grej som aldrig blir tråkig, det är att skriva listor.

 

 

Topp 5. Saker jag inte tycker om.

 

* Det har kommit mer snö.

 

 

* På lunchen sitter jag i personalrummet och käkar min linsgryta för tredje dagen i rad när en våg av illamående plötsligt sköljer över mig. Har jag blivit matförgiftad? Nej, jag har bara bläddrat i tv-bilagan och fått syn på att Petra Mede ska vara programledare för årets Guldbaggegala.

 

 

* Rickard Ohlssons nördbrillor. Härom dagen fick jag lära mig en helt ny relationsregel (sådana där basicgrejjer, som t ex  att två tv-apparater är grunden till varje sunt förhållande visste jag redan. (men)) Om otrohet kan man ju tycka vad man vill, men generellt sett brukar det inte vara speciellt populärt. I vilket fall som helst. Det finns alltså regler och undantag. När man är tillsammans med någon måste man, enligt min kära vän och sambo, skriva varsin lista med tio personer som det är okej att ligga med. Man bör välja kändisar och så. dvs människor som det inte är särskit stor chans/risk att man träffar/får chansen att ligga med. Alltså inte typ (1) Din bror (2) Min lärare, osv.Nåväl, för att komma till saken; ovanstående programledare hade utan vidare tvekan kvalat in på min lista.(Om jag hade skrivit någon) Före de där glajjsens tid vill säga. Nu känner jag bara, nej, nej och åter NEJ! Jag tror till och med att jag, om jag tvingats välja, hellre legat med statsministern himself. Då är det fan illa. Riktigt illa.

 

 

*Första avsnittet var inte imponerande på något sätt, men allt och alla är enligt regelboken värda en andra chans. Alltså. När jag åt frukost här om dagen tänkte jag att jag skulle se avsnitt nummer två av "Bibliotekstjuven" (dramaserie i 3 delar, svt1) Det gick bara inte. Huvudpersonen John aka Carl Fields ("Bakom mina solglasögon kan jag vara mifg själv", eller nej just det, det är bara vanliga genomskinliga glas, men han tror ändå att om han bara har dem på kan ingen i hela väärlden känna igen honom. ) är så pinsam så att det inte ens finns ord att beskriva det med. Är påväg att stänga av eländet flera gånger.Ungefär halvvägs in i avsnittet är han otrogen mot sin fru. Anklaga honom för att ligga med någon annan kan man knappast göra, men någon annan ligger iallafall med honom, medan han befinner sig i en annan värld, som av allt att dömma inte är den sjunde himlen eller liknande place. Efter någon minut försöker hon ta av honom glasögonen, varpå han säger "No, no", rättar till glajjsen så de sitter mitt på näsan och återgår sedan till att studera taket. Det var droppen.

 

 

*Comfortably Numb- Pink Floyd. Ingen skräckfilm på jorden kan skrämma mig på samma sätt som denna låt.

 

 

 

lovE/ Josse

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0