HERE COMES THE CHUCHU, COME ON. STREAMING TO YOU THROUGH THE GONE TIMES,NOSTALGIA LOCOMOTIVE, IT GIVES YOU A HELL OF A RIDE...

Jaha gott folk, då var det torsdag.
Några alternativa planer för denna gudsförgätna dag har inte gjorts upp, så för tillfället sitter på biblioteket och väntar på bättre tider, eller något.

Igår ringde jag allas våra älsklingar, CSN och det var precis som det brukar. I samma sekund som man börjar fråga lite för mycket blir man kopplad till någon annan, proceduren upprepas sedan om och om igen och där emellan får man sitta i evighetslånga telefonköer, medan en röst säger "tack för att du väntar" en gång i minuten. Minst.

Det är inte det att jag är bitter, för att jag inte får några pengar. Det får jag alldeles snart. Det är bara själva grejjen, att de alltid ska vara så satans jävla sura och osammarbetsvilliga. När jag frågar någonting som jag vet att han kan kolla genom två klick på sin dator svarar han: " Det där har du nog koll på själv, så det behöver kanske inte jag svara på?". Om jag hade haft det, tror han att jag hade ringt då? Slutledningsfårmåga är få förunnat alltså.

Okej att jag är lite av en "No-lifer", men bättre saker för mig att göra än att sitta en timme i telefonkö, det har jag faktiskt.

Så, det var dagens lilla utbrott. Nu ska jag, ja fan vet vad, men någonting annat än att sitta här iallafall.
En sak som är bra med att ha mer tid än man kan göra av med är att man blir nästintill sjukligt lättroad. På "Rix FM" och "lugna favoriter" kör de förtillfället en alldeles underbar reklamsnutt om något "resmål för hela familjen ställe",jag minns inte exakt vad och ni har säkert ingen aning om vilken jag menar.
I slutet säger tanten "Braaa Kenneth" och jag skrattar lika mycket varje gång.

Tragisk? Nej, men det är väl fint när man kan uppskatta de små sakerna här i livet?
Så ser jag på det iallafall.


lovEE/ josss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0