IF YOU OBEY YOUR NATURE, YOU'LL BE SEND TO A SHADY PRISON CELL. WE'RE GONNA TEACH YOU TO WATCH OUT, AND SIT WHERE WE WANT YOU TO...



Jag brukade blogga för att få ur mig mitt gnäll någonstans där folk själva kunde ta ställning till om de ville höra eländet eller inte. Ett substitut till jourhavande kompis liksom. Sedan hade jag  en period där jag hade fått för mig att det var mer givande att prata med människor. Just idag skriver jag för att jag inte kan bestämma mig för vilket som är (?). Här kan jag inte avgöra om jag ska använda ordet "bäst" eller "sämst". Det är konstigt vilka dilemman man kan komma att ställas inför ibland. Jag är lite hysterisk för att jag måste försöka planera vart, hur och när jag ska spendera resterande dagar det här året. Det hade varit en relativt enkel sak om det inte hade varit så att min hjärna är förlamad. Anledningen till denna förlamning är att det är 23(!) minusgrader ute. Det är okej, ja, kanske rent av en mänsklig rättighet, att vara både förbannad, avtrubbad och omotiverad under sådana väderförhållanden. Jag tror helt enkelt att jag ska köpa en kalkon. Här uppstår dock ett nytt dilemma, då jag bestämt fått för mig att jag ska ha en blå liten fågel. Någonting säger mig att de inte finns i blått, och att man isåfall måste fixa någon genmanipulerad, färgad variant, men då ramlar man plötsligt in i dilemman av det mer allvarliga slaget. Jag tänker etik och moral osv. Nej. Vid närmare eftertanke nöjer jag mig nog med att blogga istället. Ibland.

LovEEEE/ joss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0