I SAY I DON'T KNOW, WHAT CAN THAT BE? AND THEY SAY THE COOL IS ALL OVER ME-ME-ME!

Nu är jag på hemmaplan igen.
Har varit i skolan idag. Var så sjukt jävla arg på mig själv för att jag inte lyckades säga något idag heller.
Men helvete, jag behärskar inte språket som dom pratar, det låter ju bra, det tycker jag, men jag är inte riktigt säker på vad det betyder. Mitt ordfårråd håller liksom inte samma klass.
Sen jag slutade högstadiet tror jag inte att jag har lärt mig något vettigt alls- det suger verkligen!
Jag är ju inte dum i huvudet, men det känns som att jag låter som att jag är det när jag, inuti huvudet, lyssnar på meningarna jag tänker säga.

Ord är makt. Så är det.
Jag disskuterade det med Emma igår, när jag var frustrerad över att jag inte fattade när jag försökte plugga och vi gick ut för att ha rökpaus ist.

J: Asså jag är ju inte så blåst som jag kanske verkar, men jag kan inte massa svåra ord.
Det är ju liiite skillnad att prata med er å så.
E: A man fattar ju liksom
J: Mmm, man har sitt språk med halva meningar och konstiga ord och när man pratar så med nån annan så..
E: .. tycker dom att man e stööörd!
J: a seriöst! och så säger man:asså, liksom och typ hela tiden, det får en ju inte att låta smartare precis
E: och så alla slangord, hemma säger man ju typ böög å så, dom tycker att jag är stööörd när jag säger det..
J: Vad ska man säga'rå?
E: typ fjolla, eller fikus...
J: Fikus? Det är ju faan ett träd (tänker på Maalin)
E: Aah, eller hur, det är väl sånna man aldrig behöver vattna?
J: Mmm det stämmer.. shiiet vadå fikus...stöööörd.
E: Vissen..uttorkad
J: Uttorkad i hjärnan,  Du är ju helt jävla uttorkad! det kan vi lägga till i ordförrådet.
E: Ofta, om man säger så till någon kommmer dom ju typ tycka..
J:.. att du är helt stööööörd
E: cp asså!

Längre kom vi inte, vare sig med utökandet av våra ordföråd, eller med konversationen :P
Vi är hopplösa, Tappade i fastun och födda bakom flötet- you name it :P
Vi behöver typ operera våra liv eller nått..

Nu ska jag färga håret på Malin och Sandra :)

LOve/ Josse




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0