WHAT TIME IS IT, AND IN WHAT MONTH??

Jag erkänner.
Mitt pendelkort till tåget gick ut den 10:e,  när det bara var fem skoldagar kvar.
Enkelbiljetter för de dagarna kostar nästan lika mycket som att köpa ett nytt månadskort.
Jag tänker helt enkelt inte lägga ut så mycket pengar för så få dagar.
Jag vet att det inte är riktigt rätt och jag får lite dåligt samvete. Dock inte tillräckligt mycket för att få mig på bättre tankar.
Har idag lyckats smita undan min andra dag och har bara måndag, onsdag och torsdag kvar.
Jag skyndar mig in, ser till att ha diskreta färger, låtsas sova och höjer Mp3:n till max, för att det förvånade ansiktsuttrycket, "mina ögon hoppar nästan ut ur huvudet och jag har inga hjärnceller alls" blir mera trovärdigt om man inte hör kontrollanten komma, och om de nu, mot all förmodan skulle få för sig att "väcka" en.

Eftersom tågen inte riktigt går när man skulle vilja, så kom jag sisådär två timmar för tidigt till Växjö idag.
Jag har alltid tyckt att uttryck i stil med "lika barn leka bäst" bara är korkat, men idag började jag ändå undra om det kanske inte ligger något i det trots allt. Likasinnade kanske dras till varandra i allafall.
Jag satt och väntade på att tiden skulle gå,utanför stationen och bollade lite fram och tillbaka med tankar kring min "kriminella verksamhet"
Då kommer det fram en snubbe, börjar prata och förklarar att han och några andra ska bryta sig in i ett hus imorgon, i något demonstrationssyfte, om jag förstod det hela rätt. "vill du vara med?" undrade han. " Vi skiiiiiiiiter i om snutjävlen kommer, vi skiter i det, fattar du".
"mmm imorgon sa du?" svarade jag lite svävande, "Jag kom precis på att jag har ungefär en miljon trehundrafemtiotusen tvåhundra trettiosju andra saker som jag visst måste göra då" "Synd, en annan gång kanske.." "Oj, nu ringer visst min mobil"
Låtsades svara, bad min mobiltelefon att "vänta ett ögonblick", tog min nya vän i hand, önskade lyckatill med inbrottet, plockade upp mobilen igen, fortsatte samtalet samtidigt som jag skyndade mot stationshuset.

Var på biblioteket och gjorde intervju, och så har jag varit på innebandy.
Imorgon blir det jobb och lucia/födelsedagsfest, och på söndag får alla i min närhet vara beredda på att se idolfinalen, annars kommer jag att få men för livet. Så är det bara.

Det var söndag typ igår, det är jag nästan säker på.
Hela veckan har gått i ultrarapid och jag hängde inte ens nästan med.

Jaja. dags att sova.
puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0