THERE WAS A TIME I COULDN'T SEE MYSELF GROWING OLDER...

Dagens obegriplighet: "Bankomathäng"
Jag har lagt märke till ett litet fenomen som jag inte blir riktigt klok på. Här på G-G finns en uttagsautomat i "Nettohuset". Den ligger i ett eget inglasat rum där det finns ett par, tre sittplatser längs väggen. Nio gånger av tio man går in för att ta ut pengar sitter det någon halvtappad individ där på bänken. Man hejdar sig och undrar om de står i kö? (På tur efter en för mig osynlig människa?) Nej, så är alltså inte fallet. De bara sitter där och hänger, inväntar bättre tider eller något. Observera att det alltså rör sig om en person (olika varje gång). Hade det suttit ett gäng och umgåtts med varandra, typ på samma sätt som kidsen som hänger på Resecentrum hade det varit en annan femma. Man kunde ju rent spontant kännt att det borde finnas roligare hängplatser än så, men beteendet hade iallafall varit förståeligt. Nu fattar jag absolut ingenting. Jag undrar vad det är jag missat? Om någon sitter inne med svaret får ni gärna kontakta undettecknad för att förklara.

Dagens "get a life": Att "äta på facebook"
Jaja, om man är skillad på att laga mat är det helt okej att skryta lite. ("Det är fult att skryta, men svårta att låta bli") gör man det oftare än två gånger i veckan är det inte okej, även om man kan laga mat. Då bör man istället överväga att skaffa en matblogg. Egentligen behöver man inte alls kunna laga mat, men åtminstone kunna få det hela att se fancy ut på bild. Om det sedan smakar typ cement eller likande kan ju ingen veta, så det är fortfarande okej. Det finns naturligtvis ett "MEN", och det lyder som följer: jag retar mig något så förbannat på folk som slänger ut helt random bilder på saker de äter. Nej men har du klarar av att bre en macka? Koka snabbmakaroner och hälla på ketchup (som inte ens bildar ett sexigt mönster). Fy fan vad begåvat.

love/josse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0