BUT YOU GAVE ME THE BEST MIXTAPE I HAVE AND EVEN ALL THE BAD SONGS AIN'T SO BAD..

Godmorgon och välkommen till melodikrysset.

Låten vi precis lyssnade till var "The funeral" med Band of horses, och begravningsstämmnig har det varit i de senaste inläggen. Begravning förknippas med död och ungefär 90% av de som dör i Sverige får en så kallad kyrklig begravning.

En annan cermoni som förknippas med svenska kyrkan, ja det är ju bröllop. Jag har ett bröllop inbokat den 14:e augusti, klockan tre i Vasaparken. Det enda kravet som föreligger är att man gillar bananer. Då jag av diverse skäl inte kan delta i denna tillställning och med tanke på att personen jag skulle ha gift mig med vare sig vet vad jag heter eller hur jag ser ut är det fritt fram för den som känner för det att ta min plats. (Kontakta undertecknad för ytterligare information)

Innan man gifter sig brukar ens vänner anordna en svensexa respektive möhippa som vanligtvis innebär att man dricker enorma mängder alkohol och har sex. Helst med allt som rör sig. Detta beteende beror oftast på att man upplever det som att man har sin sista natt i frihet och känner sig fastlåst, vilket framkallar ett visst mått av ångest.

Gemensamt för de flesta typer av ångestrelaterade störningar är att det är en negativ upplevelse för den som drabbas av dem. En annan psykiskt negativ upplevelse, ja det är ju frustration.
Frustration kan exempelvis uppstå när en människa inte kan utföra en enkel handling, trots att de sagt att de ska och trots att man tjatar.
Personen kan så att säga inte "få tummen ur" och då är det alltså "Karlssons klister" som ska in på vågrätt 7.

lovEE // josse


Kommentarer
Postat av: Julia

den rubriken känner jag minsann igen :P

2010-03-21 @ 14:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0