WE SAW THE COUPLE IN THE COMA AND IT WAS WE WERE THE CLICHÉ, BUT WE CARRIED ON ANYWAY...

Äntligen är dagen vi alla väntat på här! Jag pratar naturligtvis om Idol-premiären. Ett lätt maniskt beteende började ta form för ungefär en vecka sedan, jag har kollat igenom alla idol-dvd:er, youtubat gamla klipp och planerat scones och te-mys framför Tv:n med mamma och lillasyster, vars inställning till programmet för övrigt inte heller riktigt faller inom ramen för vad som är friskt.

Idag har jag vart i stan och packat massa grejjer. Det är tråkigt som fan att packa. På fler än ett sätt dessutom.
Har hur mycket osorterade papper som helst. Det är papper. Papper, papper, papper, jag drunknar i papper. Titta här, Inbrott i medicinförrådet i servicehuset, naken man springer naken på konsum, älgjakt i..
Ja, ungefär så.
Som att det inte redan var nog, kommer min pappa ner med en av mina betalda mobilräkningar och frågar "Vart jag vill ha den någonstans?" Jag höjer ögonbrynen och svarar att papperskorgen verkar vara en lämplig plats.
Nej så kan man ju inte göra, sådant måste sparas förstår ni, i tio år. Pappa är dessutom så ordentlig så han skriver på pappret vilket datum han betalat det. Jag var med på dethär med deklarationspapper och lönebesked, med betalda mobilräkningar? Gud hjälpe mig.

Min pappa har fixat en pärm jag kan spara i, och vem vet, en komplett samling betalda och signade treräkningar kanske man kan kränga på e-bay om tio år? Samlarvärde?

Sju minuter kvar till ljuset i höstmörkret tänds. Idol, idol, idol!
Dags att sätta sig i soffan och räkna ner.

lovEe/ joss


Kommentarer
Postat av: maalin

jag är förmodligen inte som din pappa på många sätt men där hade du nåt. jag sparar alla mina och skriver betalningsdatum på :) good!!!!

2009-09-09 @ 20:51:20
URL: http://maalinmedm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0