'SCUZE ME, TOO BUSY, YOU'RE WRITING YOUR TRAGEDY, THESE MISHAPS, YOUR BUBBLE WRAP, WHEN YOU'VE NO IDEA WHAT YOU'RE LIKE...

Igår var det femton minusgrader, när jag kom hem från jobbet hade vattnet slutat fungera, telefonen var trasig och internet fungerade bara några minuter i taget när det hade lust med det.
Jag uttrycker mig milt när jag säger att jag blev vansinnig.

Efter en stund vände det, som tur var. Pappa lagade vattnet och ringde dessutom (Ja, från våningen under) och sa att det fanns brieost i kylskåpet. Det är då inte särskilt svårt att göra mig på bra humör.

I morse skulle jag upp vid fyra, men av någon fortfarande okänd anledning ställde jag klockan en timme för tidigt. Klockan 02.50 satte alarmet igång och efter det somnade jag inte om. Det är sådant som händer.

Någonting annat som händer mig hela tiden är mig själv. Jag syftar då alltså på min totala oförmåga att säga "Nej".
Igår på jobbet frågade de om jag kunde jobba på nyårs-dagen.
Nej, det kan jag nog faktiskt inte.
Lite senare.
Alltså, jag kan kolla upp det.

Idag.
Jag ska fundera på saken.
En kvart senare.
Alltså, helst inte men hittar ni ingen annan så..
I slutet av dagen.
Vilken tid vill ni att jag kommer? Okej. Ses dådå.

Så var det med den saken.

Nu funderar jag på att gå och lägga mig och med tanke på att det är 20 minus ute är jag inte säker på att jag tänker stiga upp mer i år.

lovEE/ josse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0