CATCH ME IF I FALL TONIGHT...

Har precis kommit hem, efter lång dag på bok- och bibliotektmässan i Göteborg och många timmars bussresa.
I och för sig så sov jag hela vägen, både dit och hem, så jag ska väl inte klaga. Det är bara så svårt att låta bli :P

Hade ställt klockan på fem i morse, men alarmet han pipa i en halvtimme innan min hjärna orkade höra på.
Åt frukost, borstade håret och sprang för att hinna ta ut pengar och ta tåget vid sex.
Hade riktigt mycket panik igår, eftersom jag inte fixat någon praktikplats, till måndag och det bara var två dagar kvar innan helgen. Som tur var träffade jag bibliotekarien på Åkrahäll på tåget, även hon påväg till Göteborg och frågade lite snällt om hon hade tid med mig. Det hade hon och jag slapp att möta min lärare i Växjö face to face och säga att jag klantat mig.
Ibland ska man ha turen på sin sida.

Har inhandlat en bok (Playground sweden) och samlat på mej massor av reklam och gratis-stuff :P
Var avundsjuk på dom som hittade massor av tygkassar- Vill också ha!
Jag fick bara en :P
Utanför, medan vi väntade på bussen kom det fram någon från "Läkare utan gränser" och försökte övertala mig att skänka pengar.
Förra veckan var det Greenpeace som fångade mig på stan.
Det är väl själva fan! Syns det verkligen så väl på mig att jag inte kan säga nej?
Alltså, det är säkert bra och så, men jag är inte rik.
Ska jag skänka pengar hit och dit kommer jag få starta en egen insamling- "Rädda Josse".
Ska det fortsätta såhär så syns vi snart på torget i Nybro, där jag kommer gå runt med min sparbössa och T-shirt med tryck. Sad but True.

Tåget hem var försenat. 25 minuter.
Sj trodde att om man ökade på förseningen med fem minuter i taget istället för att säga som det var med en gång så skulle folk knappt märka det.
Hey! I'm not that stupid!


Jaja. Nu ska jag väl sova antar jag.
Catch you later! /Josse

Kommentarer
Postat av: maalin

hade jag vart rik hade jag ändå startat "rädda josse" namnet var så klatchigt lixom =) puss!!!!

2008-09-26 @ 19:52:15
URL: http://maliel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0