BUT I DIDN'T WANT THE TRAIN TO COME...

Fredag: Jobbade lite, gjorde inget, lagade mat.
Linn och jag skulle gå på förfest i madesjö eller paradiset. Det slutade med att vi stannade hemma hos mej.
Bara hon och jag. ( Jocke spelade tv-spel och hoppades på att vi skulle dra snart)
Gick över till Anders och Carolin på andra sidan gatan och ägde på guitarhero (eller inte) medan vi väntade på att Yohana skulle komma hem från jobbet.
Sedan bar det iväg mot nya nattklubben "Twentynine". Det var sjuk kö till baren, så vi löpte dubbel uppsättning dricka till alla med en gång.
Jag och Kim hade samma motto "Det blir vad man gör det till". Det levde vi efter hela kvällen och det var bara han, jag och Carolin som höll ut hela natten. Alla andra gick typ efter en halvtimme. Vi rockade fett helt enkelt.
Jag ramlade ner för trappan (Halkade, var inte för full) min armbåge skiftar i alla möjliga färger :P

Lördag:Igår hjälpte jag Malin att flytta. Vi hyrde släp och åkte mot hennes nya place. Jag skulle bara in en snabbis på systemet först och när vi kom dit var det ganska tomt på parkeringen.
"Det går ju snabbt dethär" tänkte jag och gjorde en snygg felparkering på postpersonalens parkeringsplats, med släpet utanför.
När jag kom ut igen efter fem minuter var det kaos. Bilar överallt och Malin satt i framsätet och gjorde sitt bästa för att inte synas.
Jag backade fram och tillbaka, fram och tillbaka i evigheter och måste stanna upp varje meter och upprepa för mej själv:
"När jag vill svänga höger i vanliga fall vrider jag hitåt, alltså ska jag vrida andra hållet nu."

En gubbe knackade på, öppnade bildörren och sa: "Lägg om ratten då! Sådär gör man när man backar med långtradare."
-"Det kanske jag skulle satsa på istället då" svarade jag och försökte ser mer oskyldig ut än vanligt.
Han lät sig dock inte charmas det minsta :P
Efter många om och men kom vi därifrån och sedan flyttade vi massa saker och åkte i nya minihissen som kan få vilken vanlig männsika som helst att utveckla grav klaustrofobi. Shiet alltså!
Var en runda på Bäckebo marknad och köpte päronte och sen åkte jag och Joakim till Piets 50-års fest.

Vi skulle åka hem på kvällen, men blev kvar hela natten. Jag och Jockes mamma höll ut längst av alla.
Till och med stereon gav upp innan oss :P
Sov på kökssoffan, som var ganska mycket kortare än jag, vaknade, extremt bakis, åkte hem drack massa te och försökte bli normal igen.
Lyckades ganska bra, åkte till Kalmar med familjen och pojkvännerna, åt kinabuffe och tittade på fotboll.

Nu sitter jag här, äter mackor och väntar på tvätten.
Den är nog klar nu förresten.


Kommentarer
Postat av: maalin

haha...släp-turen was the shit!!! =) igen igen igen =)

2008-09-29 @ 09:56:47
URL: http://maliel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0